torsdag 11 april 2013

Sömnad


I kväll har jag suttit och sytt en beställning som jag fått och här kommer några bilder på hur det kan se ut under tiden jag syr...

Jag började med att sätta ett kantband. Har haft lite problem med att komma överens med kantbandaren som jag har till min maskin, men nu är vi äntligen kompisar. Är riktigt kul att sätta på matchande kantband och det ser riktigt proffsigt ut om jag får säga det själv.









Jag bytte sedan symaskin för att sy ihop de olika tygstyckena och till slut så måste jag ju självklart ha fast en MaLiMi-lapp också! På den nedre bilden kan ni även se hur det blev med kantbandet.





Som jag redan skrivit så är detta en beställning jag har sytt. När jag vet att den lilla tjejen har fått sin present så visar jag upp det färdiga resultatet här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar